Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II

Acert93 - Mr. Bad Cop
Acert93
Inscrit depuis 6796 Jours
http://xbox360.ign.com/articles/697/697552p1.html
Controlling the factions is, in all honesty, incredibly easy and intuitive -- more so than you'd think. You control camera movement with the left analog stick and movement of a simple cross/reticule with the right analog stick. The cross is context sensitive so that when you move it over the desired unit, that group is instantly highlighted. They're not actually controllable yet, they're just lit up, as if to give you a preview. The A button is the main command here so that by pressing it, you gain control of the unit you've highlighted. Double tap A and you've grabbed all the units on screen. Press B to cancel any action.

Simple so far? Should be. I got hold of the controls while visiting EA Monday and I instantly was able to do everything. Press right trigger to pull up the command bar for spells, calling up more units, etc., or press the left bumper to grab all characters of one type, like all goblins, dwarves, or warriors. This way you can pick out individuals for special tasks or tactical attacks. The right trigger commands all types, which means all characters across the entire screen, even those not in sight. You can even press and hold A to sweep over groups if you prefer that method. No matter which way you approach it, the game's controls are quick to learn and intuitive.
Adding to the list of cool features are the graphics. EA isn't having a problem with them at all. The EA LA team has been able to grab the highest resolution setting on PC and brought it to Xbox 360 for 720p or 1080 resolutions. Add Dolby 5.1 sound separation and you've got a high fidelity, ear-splitting and totally functional RTS on a console. Can this really be true? From our short span at the controls, it certainly seems that way. The only real way to know for sure is to play the heck out of it. Given it summer release date, we'll have lots of time to play, test, and analyze. In the meantime, keep this one in the back of your mind as a genuinely explosive and potentially long-lived Xbox Live blockbuster. We can't wait.
Wow, a GOOD RTS on a console?! If this ends up as good as they say, well, then this is great news. The PC version averaged ~8.5, so it is a good RTS in a sea of RTS games. Move it onto the console and it is a big fish in a small pond.

MS has done a good job post launch. FNR3, GRAW, Oblivion, and now this. Add in reworks like Burnout, Far Cry, BF2:MC, etc... and all the nice launch titles (PGR3, Condemned, Kameo, CoD2) and I must say MS has impressed with a really nice, solid, first year of software.
En réponse à

I am too poor to own a 360... therefor I play with paper statistics. The results of my indepth scientific anaylisis determined the most important benchmark is Pi. As in The Ring of Light.

Archaos
Archaos
Inscrit depuis 6807 Jours
That’s good to hear.

My friends have the game on PC and we've got together to play some LAN matches against the A.I. and its good fun.
Creating your custom hero is pretty cool but there isn't much customisability it terms of cosmetics, more to do with stats and powers (spells and the like).

Multiplayer is definitely a strong point for this game, so the fact that it's also playable across Live is also good news.
En réponse à
Il faut etre identifie pour participer au forum !
Patreon

135 $ de 400 $ par mois

Quoi de neuf ?
  • reneyvane

    reneyvane L'effet de taille & de moins d'IP = l'éditeur se mèle +en+ développement, il test +en+, reboot, retire le jeu à son studio. Le moindre bide ou succès d'un jeu récent = report pour plagier ou corriger. (il y a 1 minute)

  • reneyvane

    reneyvane Mécaniquement +éditeurs sont gros +acquiert d'IP +acquiert d'IP en doublons +Ils doivent veiller faire +bénéficer en N+1 et +tu reboot et reportes les jeux & les délais de sortie s'allonge... (il y a 11 minutes)

  • reneyvane

    reneyvane réduction du nombre de grosse IP, qui concentre l'essentiel du CA, au point ou l'éditeur à tellement peur qu'un jeu se loupe, qu'ils multiplient les tests en interne et n'héssite + à rebooter le jeu. (il y a 3 Heures)

  • reneyvane

    reneyvane @SweeneyTodd: Oui et c'est aussi parfois lié à la nécéssité d'hérité d'un nouveau moteur développé en parallèle d'un autre jeu mais tu as quand même une augmentation chez les grands éditeurs d'une ... (il y a 3 Heures)

  • SweeneyTodd

    SweeneyTodd @reneyvane: l'allongement des devs est une tendance globale malheureusement! Soit on revient à des jeux moins gros, soit on patiente...le leak d'Insomniac était très intéressant là-dessus! (il y a 5 Heures)

  • reneyvane

    reneyvane ...améliore l'IA de la police et le spoiler de la carte ? Ca ne dit pas à quel point tel lieu sera ou non exploité pour l'histoire ou des trucs annexes. En outre, le leak =Annulation version PS4/One ? (il y a 22 Heures)

  • reneyvane

    reneyvane @GTB: Le report de GTA6 à cause du leak est étrange ? On apprenait qu'il y aurait une héroine Latina, une police + coriace et on voyait la carte ? Finalement, l'héroine est toujours là, chaque GTA ... (il y a 22 Heures)

  • Driftwood

    Driftwood Il est de nouveau possible de télécharger les vidéos sur le site. Désolé pour le mois et demi de panne. (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Retrouvez notre review de Rift Apart dès 16h00 aujourd'hui, mais en attendant Guilty Gear -Strive- est en vedette en home ! (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Le live commence d'ici 30 minutes, voici le lien GSY [url] et celui de Twitch [url] (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Nouveau live sur Returnal à 14h30 aujourd'hui. (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Le stream via Twitch, ici : [url] (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Le stream maison ce sera ici : [url] (il y a > 3 Mois)

  • Driftwood

    Driftwood Rendez-vous à 17h00 pour un direct de 40 minutes sur Returnal (il y a > 3 Mois)

Aussi sur Gamersyde

Notre vidéo Xbox Series X de MotoGP 24

  • Mardi 14 mai 2024
  • davton

GSY Review : INDIKA

  • Jeudi 2 mai 2024
  • Driftwood

GSY Review : Endless Ocean Luminous

  • Mardi 30 avril 2024
  • davton